So much cuter

0kommentarer

Hemkommen från utvecklingssamtal, gick inte därifrån med någon större chock heller så det var väl bra. Tror jag har minimum rekordet på 55 minuter nu, få hör hur det går för Jonna och Jim. Herre gud. Nej, nu tar vi en lista som jag snott av Sanna. Läs om ni vill annars slipper ni. 

Favoritkokbok?
Kokbok, jag äger inte ens en kokbok konstigt nog
Mest inspirerande bok du läst i år (fakta eller fiktion)?
Inspirerande, vet inte, Fotografens flickor kanske. Den blev jag eftertänksam av i alla fall.
Favoritlässnacks?
Mandariner helt klart
Nämn ett fall där hypen förstörde din läsupplevelse?
Hypen? Vad är det säger jag då
Hur ofta håller du med kritikerna angående en bok?
Tja, i 7 fall av 10 kanske. 
Vad tycker du om att ge bra/dålig kritik?
Det är väl bra i vissa fall, men ibland tycker man ju helt enkelt olika.
Om du kunde läsa på ett främmande språk, vilket skulle du välja?
Latin, det skulle va skoj
Mest skrämmande/hotfulla bok du någonsin läst?
Det måste nog vara Sjöjungfruns sång, den var lite otäck. Kan inte komma på någon annan.
Skrämmande/hotfull bok du inte vågat påbörja?
Det vet jag inte, skrämmande böcker är inte riktigt min melodi.
Favoritpoet?
Hm, Erik Axel Karlfeldt tror jag. 
Hur många böcker brukar du ha lånade från biblioteket samtidigt?
Jag brukar aldrig låna böcker
Hur ofta brukar du återlämna böcker till biblioteket olästa?
Tja om jag aldrig lånar några så kan jag nog inte riktigt svara.
Vilken är din favorit bland fiktiva karaktärer?
Hm, Alther Mella från Septimus Heap böckerna tror jag 
Vilken är din favorit bland fiktiva skurkar?
Det vet jag inte, jag brukar inte gilla skurkarna
Vilken sorts bok tar du mest sannolikt med dig på semestern?
Jag tar nog inte med mig någon särskild sorts bok, det blir väl någon jag känner för. Ofta flera stycken dock eftersom jag har en förmåga att plöja ett par under semestern. 
Det längsta du har varit utan att läsa?
Några veckor kanske
Nämn en bok du inte kunde/ville avsluta?
Sagan om Isfolket, där har många böcker blivit sträcklästa och när sista boken var slut kände jag nästan för att gråta. Det blev så tomt. 
Vad distraherar dig lättast då du läser?
Musik, jag kan inte lyssna på musik och läsa samtidigt. Särskilt inte när det är musik med sång, instrumentell går bra.
Bästa filmatisering av bok?
Pride and prejudice
Sämsta filmatisering av bok?
Grottbjörnens folk, den var inte bra som film.
Den största summa pengar du spenderat i en bokhandel på en och samma gång?
I en bokhandel är det nog inte så väldigt mycket, adlibris däremot.. 500 kanske
Hur ofta skummar du igenom en bok innan du läser den?
Aldrig
Vad får dig att sluta läsa en bok mitt i?
Om jag finner den så tråkig att det tar mig 5 minuter att läsa en sida men envisas att fortsätta ifall den ska bli bra, då har jag en förmåga att sluta i mitten av boken.
Har du dina böcker organiserade?
Jamen, bokstavsordning efter författare. Först vanliga skönlitteratur sen blir det dikter, fakta och typ uppslagsverk.
Föredrar du att behålla dina böcker eller ge bort dem efter att du läst dem?
Jag ger banne mig inte bort några böcker, nä nä nä
Finns det böcker du undviker?
Ja, dåliga
Nämn en bok som gjorde dig arg?
Pojken som kallades Det och Pojken som inte fanns. Gah, skit förbannad genom båda böckerna
Nämn en bok du inte trodde du skulle gilla men gillade?
Fotografens flickor
En bok du trodde du skulle gilla men inte gillade?
Mayas liv, eller något sånt. En av Joyce Carol Oates iaf, helt enkelt värdelös.
Bästa skuldfria nöjesläsningen?
Diana Gabaldons böcker, mmm

Kommentera

Publiceras ej