Happy days

0kommentarer



Såg detta på första sidan och måste naturligtvis härmas. Läs om ni vill, annars slipper ni.

Som läsare är jag: Lite löjlig vad gäller bokval men mycket seriös i mitt läsande, om jag har läst en bok som jag inte tyckte om kan jag t.ex. inte tänka mig att läsa en till bok av samma författare. Har jag dock läst ett flertal böcker av en författare som jag tycker är grymt bra så kvittar det hur de andra böckerna av samma författare är, de jag har läst är ju bra! Angående mitt läsande så kan jag sitta och läsa en hel dag bara för att jag bestämt mig för att jag ska läsa ut den, förmågan att läsa långt in på natten har jag dock inte. Jag är mycket lojal och rädd om mina böcker också, mina bebisar.  

Som bloggare är jag: Spontan och bryr mig väl inte så mycket vad andra tycker, jag skriver bara för att skriva av mig och för att jag tycker det är kul. Så det är fritt valt att läsa, vill man inte så slipper man. 

Senast lästa bok: Sjöjungfrun sjöng sin sång av Val McDermid, läs den inte om du har känslig mage.

Senast påbörjade bok: Haha, hrm, för tillfället håller jag nog på med fyra böcker; Pride and prejudice - Jane Austen, Män som hatar kvinnor - Stieg Larsson, Allt är möjligt - Penny Jordan och Paddy Clarke Ha Ha Ha - Roddy Doyle

Senast köpta bok/böcker: Vår klassiska Lyrik, från ballader till karlfeld - Germund Michanek & Rid i natt - Vilhelm Moberg

Favoritdeckarförfattare: Läser inte så mycket deckare men måste jag säga någon så lär det nog vara James Patterson, har dock bara läst en bok av honom så. hehe. 

Jag läser allt av:
Margit Sandemo & Diana Gabaldon, favoriternas favoriter. Helt underbara är de. 

Jag läser helst inte (genre/författare): Självbiografier, skräckisar och konstiga böcker utan mening. Att det var en konstig bok utan mening vet man ju förståss inte förrän man läst den, men men. Inget jag rekommenderar dock. 

Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Fackböcker, tja, det skulle vara ordböcker, synonymordböcker och sånt då.

Förutom svenska läser jag gärna: Jag läser nog helst på svenska faktiskt. 

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Efter de böcker jag har påbörjade vet jag inte, en Vilhelm Moberg kanske.

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: An echo in the bone - Diana Gabaldon, på svenska dock, och Dagen gryr - Margit Sandemo

När jag går på antikvariat letar jag alltid:
Jag har nog aldrig varit på ett antikvariat..


Kommentera

Publiceras ej