Regnet faller och vi med det

0kommentarer

Jag försöker desperat att få igång spotify men eftersom vårat underbara bredband fortfarande är ur funktion får jag nöja mig med mammas dongel och Elvis - The Incomprable. Inte fy skam det heller ska jag tala om för er, skivan alltså. Finns ju trots allt några låtar som inte hört förut. Det är trevligt. 

Dagen har varit en jobbig dag, jag sitter därmed här på en stol som Johan bytt ut åt mig eftersom min uppenbarligen var så fruktansvärd och sneglar diskret på sängen. Ja, den är oerhört lockande och ikväll ska jag inte bli allt för långvarig kan jag lova. Morgonen började med två nationella prov, det första tycker jag var ganska krångligt men med tanke på det andra så var det första en fis i rymden. Hörförståelsen in my ass. Jag kände verkligen paniken när jag hörde hur de gick vidare med nästa fråga innan jag hunnit skriva klart på den jag höll på med, jag visste att jag fick lov att lyssna och tänkte i förbifarten att jag kan säkert skriva resten på den föregående sen. Pfft, borta med vinden. Så där fick jag hitta på något och vad anbelangar frågan som jag övergav den föregående för blev den nog inte riktigt korrekt den heller. Panikartat säger jag bara. 

Efter lunch var det franska och Inger är ju lika underbar som vanligt, puss på dig Inger. Puss på min underbara pojkvän också som deltog i tips promenaden när vi badade isvak vilket gjorde att jag idag blev bjuden på Daimstrut. Puss puss pusss! 

Det regnar ute, ja det är hellre att föredra än den där äckliga snön  som kom ner i morse. Jag gillar regn. 

Idag har jag läst ut Sjöjungfrun sjöng sin sång också. Den var läskig, äcklig och fascinerande. Fruktansvärt fascinerande men nu dröjer det ett tag innan jag läser en thriller/däckare igen. Jag har för dåliga nerver för sånt där förstår ni. 

Nu ska jag leka photoshop och kolla om spotify fungerar eftersom mammas dongel lyser blått. Elvis i all ära, men men, banana pancakes säger jag bara. 

Ciao

Kommentera

Publiceras ej