Från noll och ingenting

0kommentarer

Den här dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig, men om sanningen ska fram så hade jag väl egentligen inte tänkt så mycket alls. Dagen blev hur som helst som så att jag hamnade hos mormor & morfar där jag skulle hjälpa till att flytta möbler från altanen eftersom morfar skulle slipa om golvet. När klockan var runt halv 2 ringde de från Direkt Optik i Falun och meddelade att mina glasögon var färdiga. Så när klockan var ungefär halv 4 satt jag, pappa och Maria i bilen på väg mot Falun. Detta allt resulterade i att jag hamnade hos mormor och morfar igen med mina nya Timberland bågar och åt oxrulle åtföljd av jordgubbar och glass vid klockan 8. Nu däremot sitter jag här med mina läsglasögon och faktiskt gruvar mig inför tandläkaren i morgon. Det ska bli en tandläkare som jag aldrig haft förut och sånt där gör mig alltid nervös. 

Hur som haver så tycker jag att det blev en bra dag och jag är skit nöjd med mina glasögon. Det enda jobbiga är väl att jag känner mig som en kärring när jag måste kika över kanten på mina läsglasögon för att se något bortom dataskärmen. Herre min je. Det går utför med ungdomen. 

Nu ska jag duscha och gå och lägga mig. Det har varit en krävande dag för en människa som mig. 

God natt folks.

Kommentera

Publiceras ej