Att komma ner på jorden

1kommentarer

Det räcker inte med ibland, jag menar väldigt ofta, så önskar jag att jag levde i en fantasivärld. Vore det inte helt underbart. Omgiven utav allt man tycker om och alla problem som någonsin uppstår slutar i ett lyckligt slut. Att lösa någon annans är heller ingen big deal, bara att vifta med en trollstav och så var det klart. Gud jag önskar att jag kunde.
Men så är det inte, här sitter man i skolan och väntar på att klockan ska bli halv nio för att gå till nånaffärsomjagintekommerpåvaddenheter och lämna in vår dosa till boxern eftersom den inte funkar. Den som har mest panik över den där förbannade teven är nog faktiskt Anders, personligen tycker jag det är ganska skönt, kan ju läsa istället. Mamma sitter bara vid datorn iaf, jämt. Förstår inte att hon aldrig gör något annat. Och så blir hon sur över att man inte hjälper till hemma. Jag blir minst lika less på att hon alltid ska sitta vid datorn. Det är extremt, hemma är det inte jag som är ungdomen, jag lovar. Inte för att jag diskar och sån där skit men jag sitter då fan inte vid datorn flera timmar om dygnet. Inte festar jag heller. Herre gud, jag blev född i fel århundrade.
Tur att jag har min underbara pojkvän iaf, han är så fin <3
Något jag skulle vilja göra i sommar är att åka på semester till skärgården eller nåt med massa kompisar, inte för att det någonsin skulle inträffa, men jag skulle vilja göra det. Då ska man naturligtvis ha kontakter där också, och det har man ju naturligtvis inte. När jag börjar på högskolan ska jag skaffa en vän som har hus där. Absolut. Det är mitt mål i livet, en vän med hus i skärgårn. Gud va naiv jag är. Men det skulle vara roligt.
Jag vill göra 2010 till ett år som man inte glömmer, på något vis. Det finns som sagt så mycket jag skulle vilja göra och det mesta har faktiskt med resor att göra, tyvärr.
Jag vill på språkresa till Skottland
Jag vill på cykelsemester i Skottland
Jag vill besöka Island
Jag vill skaffa nya vänner
Jag vill flytta hemmifrån
Jag vill göra roliga resor med vänner
Jag vill hälsa på släktingar i Amerika
Jag vill bara göra något som man kommer ihåg..
Lite less på världen är jag också.
Enough, verkligheten väntar.

1 kommentarer

Johanna - www.johannajagendal.se

28 Jan 2010 12:42

Svar: Ja, jag håller med! De bilderna är helt fantastiskt vackra! :)



Ha en fin dag!

Kram Johanna

Kommentera

Publiceras ej