Everywhere I go

0kommentarer

Vet ni vad jag skulle vilja? Jag skulle vilja ha en bästa tjej vän. Ni vet, en sån som man kan vara brutalt ärlig med och som förlåter allt. Någon som man kan prata med om allt och som inte bor så jävla långt borta. Någon som har samma intressen som mig och som ser direkt vilket humör jag är på, som bara lägger armen om mig och säger att allt kommer lösa sig, även om de mest banala saker. Ni förstår att jag blir så ledsen, liksom nedstämd när jag ser och läser om tjejer som är bästa vänner, som är ärliga och inte går bakom ryggen på varandra. Jag vill också. Nu får ni inte missförstå mig, jag har vänner, mycket bra sådana men ingen sån där bästa vän. Ingen riktig flickvän. Jag vill kunna säga att jag ska umgås med min bästa vän i helgen, ta en fika och bara prata skit. 

Jag vill ha en vän som jag kan diskutera böcker med och som kan lära mig att ta kritik, för ska jag vara ärlig så suger jag på det. Jag blir ledsen och vill helst börja gråta så fort någon säger något elakt. Det räcker faktiskt med att jag blir tillsagd. Jag är så jävla mesig ibland. 

Sånna här gånger vill jag bara bort från den här hålan och träffa likasinnade, sånna som förstår. Inte vet jag om det är bättre där, bortanför murarna, men jag inbillar mig i alla fall att det finns någon som är som jag. 

Och sen är jag ledsen över att min pojkvän har flyttat också. Jag saknar honom redan. 

Kommentera

Publiceras ej