Min vän

2kommentarer

 

Jag har en vän,
han kallar sig lurige Sven.
Ingen känner honom bättre än jag,
vi möts nämligen varenda dag.

Vi klär varandras tankar i ord,
lägger korten på vårat bord.
Ser varandra längst inne,
Upptäcker spåren från ett avglömt fornminne.

Inte vet väl vi vad kärlek är,
vi är ju olika som några blåbär.
Därför låtsas vi att vi vet,
låter det vara vår lilla hemlighet.

Tillsammans pratar vi om dagen,
vandrar runt runt i hagen.
Där skulle vi flyga hand i hand,
och låta jorden långsamt gå upp i brand.

På kvällen skiljs vi åt, jag och Sven,
min ende, riktige, käre vän.

 

2 kommentarer

Anonym

20 Apr 2010 12:03

Sry, men jag kan bara tänka på den där "Jag är dildon Sven jag vill va din bästa vän"-låten som alla byers spela! xD

Theres

20 Apr 2010 16:21

Haha, hrm, den har jag inte hört xP Men det var ju inte riktigt det jag var ute efter kan jag säga xD

Kommentera

Publiceras ej