Illusion

0kommentarer

Ni vet det där hemska fenomenet träningsvärk? Ja, det har drabbat min arma kropp idag. Mina lår är inte vad de en gång var och min mage tja, skulle den se ut som den känns så skulle jag ha minst 8 rutor inneboende. Det har jag ju naturligtvis inte, men jag har en iaf!
Annars är det matte prov som gäller idag, taggad? Mja, det kunde ha varit bättre. Blir alltid lika förtvivlad när klockan ringer på morgonen. "Inte nuuuuu", det är ju då det är som skönast.
Livet rullar iaf och jag tänkte visa er det nyaste tillskottet i min diktsamling. Blev skrivet igår kväll så jag har inte läst igenom det i dagsljus än, såå vi får väl se hur det blir då.
Illusion

Ibland låtsas man
att drömmen ska bli sann.
Att fåglar alltid skall kvittra,
till ekot av en klingande cittra.
Att allting skall åter bli,
det jag var, för alltid fri.

Bland trädens gröna blad
och i mörkret en präktig stad.
Skall vi tillsammans tro och be,
för tillsammans ska vi nog se
Vad allt och inget gör,
både här och där de bör.

Konstig? Ja jag vet men jag måste skriva så!
Nej nu ska jag borsta tänderna.
Ciahoo-o-o-oo

Kommentera

Publiceras ej