Chocka mig till döds

0kommentarer

Nej nu ni, en till uppdatering over here; http://theresjs.blogg.se/novell/ håll i hatten för sånt där händer inte ofta.
Annars då? Jo, tandläkaren gick bra, var klar på en kvart. Sen drog jag och mamsen iväg på ÖB. Efter denna korta men intensiva tur begav vi oss mot kinarestaurangen som hade semster stängt! What!? Jag och mamma stog och gapade ett bra tag innan det gick upp för oss att vi skulle få lov att äta någon annan stans! Hela resan förstörd. Kina restaurangen är ju rutin och månadens höjdpunkt! Okej kanske inte riktigt, men nästan! Så istället för Kina blev det Pannkakor. Vadå kass? Pannkakorna var dessutom flötiga och, allmänt inte goda. Men men, that's life.
Efter den konstiga måltiden begav vi oss ut på shopping. Blev lite införskaffat idag också, ett par gympaskor (välbehövligt), oliv duschcrème och bodylotion samt en klocka. Jaaa! Klockan är kung, jättii fin!
Japp jag föll för det stora uret.
Så vad hände sen då? Joo, mamma körde ut ur Mora och Sollerön sen fick jag överta ratten. Klev inte ur bilen fören vi var hemma på gården. Vadå nervös? Genom Vansbro hettade det i kindbenen på mig och händerna var iskalla! För att inte tala om svängen in i byn. Ojojoj, jag skrek och skrattade nog genom halva svängen medan mamma satt bredvid och skrek "SVÄNG SVÄNG SVÄNG!!!!!" Hahahaha, vilket kaos. Men vi tog oss hem! Huvudsaken är väl det.
I övrigt sitter jag och lyssnar på låtar ur albumet "Piano Movie Classics" på Spotify. Väldigt avkopplande, bara musik och ingen sång. Sånt tycker jag om ibland. Just nu spelar de "I'm singing in the rain". Någon som sett filmen? Det har jag. Jag och Matilda Kock såg den hemma hos hennes farföräldrar. Remember? haha, ja, bra var den.
Duktiga är ni som tagit er igenom detta. Inte så mycket vettigt sagt men det som hänt har hänt. Så är det väl.
Nu ska jag spela lite piano och överväga om och vad jag ska äta.
Och så tycker jag att ni ska lyssna på den här om ni inte har något för er.

Kommentera

Publiceras ej